Terug

Register Makelaar Taxateur

Een goede makelaar weet boven tafel te krijgen wat voor de klant het allerbelangrijkste is.

Over Johan van Staalduinen

Mijn naam is Johan van Staalduinen. Als echte Westlander ben ik geboren en getogen in een tuindersgezin in ’s-Gravenzande, de dorpskern waar ik nog steeds woon. Inmiddels samen met mijn echtgenote Rebecca en onze drie jonge dochters. Je ziet me dan ook regelmatig met hen door het dorp fietsen, op weg naar voetbal, zwemles, turnen of ballet. Behalve op zondagochtend. Dat is mijn ochtend, dan ga ik lekker een stuk wielrennen.

Wanneer besloot je: ‘Ik word makelaar’?

Na de middelbare school begon ik aan een vervolgopleiding die me klaarstoomde voor de verzekeringswereld. Maar daar miste ik wat dynamiek. Ik maakte de switch naar de makelaardij, en dat was een schot in de roos. Het contact met mensen, de rust bewaren terwijl je ze door een belangrijk proces heen leidt en ook het durven overtuigen van een goede deal; dat past bij me.

Hoe ben je bij Olsthoorn Makelaars terecht gekomen?

Inmiddels heb ik 23 jaar ervaring als makelaar en al meer dan 10 jaar ook als taxateur. Ik ken Gert-Jan Olsthoorn al jaren. Op zakelijk vlak wisten we elkaar altijd te vinden voor advies. Toen ik de vacature op LinkedIn voorbij zag komen, ging het balletje snel rollen. Bij Olsthoorn Makelaars krijgen medewerkers de ruimte. Die zelfstandigheid trekt me aan. Bovendien moet de identiteit van een organisatie bij je passen en ook dat is hier het geval. Een dynamisch, jong kantoor in het Westland, waar je de betrokkenheid naar de collega’s en klanten duidelijk voelt.

Vragen aan Johan van Staalduinen

1. Wanneer is een makelaar een goede makelaar?

Wanneer je voor je klant de beste transactie weet te bereiken, onder de beste voorwaarden. En welke dat zijn, dat verschilt per persoon. De ene keer is het de hoogste prijs, de andere keer de opleverdatum. Een goede makelaar weet boven tafel te krijgen wat voor de klant het belangrijkste is. Overredingskracht hoort er ook bij, vind ik. Tegen je klant durven zeggen dat ze ergens voor moeten gaan.

2. Wat spreekt je aan bij Olsthoorn Makelaars?

Bij Olsthoorn Makelaars krijgen medewerkers de ruimte. Die zelfstandigheid trekt me aan. Bovendien moet de identiteit van een organisatie bij je passen en ook dat is hier het geval. Een dynamisch, jong kantoor in het Westland, waar je de betrokkenheid naar de collega’s en klanten duidelijk voelt.

3. Wat is nu typisch Johan?

Ik bewaar de rust, laat me niet snel gek maken. Daarmee ben ik voor mijn klanten een rots in de branding tijdens een spannende periode. Ik ben doortastend waar dat nodig is en heb die echte Westlandse mentaliteit; aanpakken! Maar wel met een dosis humor en een opgewekt humeur.

house-row